.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیر اخراجی از مجلس حکم دولتی گرفت

مدیر کل حقوقی دولت نهم(عباسی) که پس از ماجرای پرداخت رشوه به نمایندگان در آستانه استیضاح علی کردان از مجلس اخراج و از سمت خود برکنار شد به عنوان رییس دفتر محمدرضا رحیمی منصوب شد.

كلمه نوشت: عباسی مدیر کل دفتردولت در مجلس هشتم بود که در جریان استیضاح کردان متهم به پرداخت رشوه به نمایندگان مجلس برای پس گفتن امضاهای استیضاح شد.

ماجرا از این قرار بود که چند روز مانده به برگزاری جلسه استیضاح علی کردان، خبرگزاری دولتی «ایرنا» خبری مبنی بر ضرب و شتم عباسی مدیرکل دفتر دولت در مجلس (معاون محمدرضا رحیمی) توسط یکی از نمایندگان تهران منتشر کرد. در این خبر به نقل از عباسی عنوان شده بود: «در حالی که بنده درباره استیضاح وزیر کشور با تعدادی از نمایندگان در حال رایزنی بودم، این نماینده تهران به من حمله کرد و مرا مورد ضرب و شتم قرار داد و در پاسخ به اعتراض اینجانب، به من اهانت کرد.»

پس از آن سایت های خبری که بعضاً از رسانه های حامی دولت اما مخالف مرحوم کردان بودند جزئیات ماجرا را منتشر کردند. بر اساس این اخبار در حاشیه جلسه علنی مجلس، علی اصغر زارعی نماینده تهران با اطلاع از اقدام مدیرکل پارلمانی دولت که تحت عنوان کمک به مساجد حوزه های انتخابیه نمایندگان در حال پرداخت مبالغی به برخی از آنان بود و ضمن پرداخت چک ها از آنان درخواست عدم رای به استیضاح کردان داشت، به وی تذکر داد و سپس به شدت با او برخورد کرد.

با این حال سایت «الف» که مدیریت آن با احمد توکلی است، در تشریح این ماجرا از نقش محمدرضا رحیمی معاون پارلمانی احمدی نژاد نوشته و توضیح داد: «در یک اتفاق نادر و عجیب در مجلس، رحیمی معاون حقوقی رئیس دولت و دوست نزدیک کردان که اتفاقاً وی نیز دارای مدرک دکترایی شبیه مدرک کردان است به اسم کمک به مساجد با چک های پنج میلیون تومانی رهسپار مجلس شد تا بلکه بتواند با فریب نمایندگان ملت، استیضاح کردان را منتفی کند اما هوشیاری نمایندگان این اقدام عجیب را ناکام گذاشت.»

انتشار این خبر موجبات شکایت رحیمی از سایت «الف» را فراهم کرد. پس از این اقدام رحیمی، علیرضا زاکانی نماینده تهران در واکنش به این شکایت گفت: «علت این موضع گیری معاون رئیس دولت آن است که مدرک تحصیلی وزیر کشور دوقلوست و قل دوم آن نزد آقای رحیمی است… خود آقای رحیمی نیز چنین مدرکی دارد… ما تاکنون این دو نفر را پیدا کرده ایم و ممکن است از این افراد بیشتر هم باشند.» (روزنامه سرمایه ۱۶ شهریور ۸۸)

پس از آن مجلس با تشکیل کمیته ای موضوع پرداخت رشوه را بررسی کرد که در نتیجه آن عباسی از مجلس اخراج شد.در تاریخ ۳۱ ساله نظام این برای اولین بار بود که یک مسوول دولتی از مجلس اخراج می شد.در ان زمان بسیاری از نمایندگان از جمله ابوترابی فرد نایب رییس مجلس غیر مستقیم به نقش روسای عباسی در پشت پرده پرداخت رشوه به نمایندگان سخن گفتند. محمود احمدی نژاد نیز گرچه در ان زمان وعده پیگیری این رفتار توهین آمیز و غیر اخلاقی را به مردم و نمایندگان داد اما هیچ گاه مطلبی در باب این پیگیری! مطرح نشد.

اکنون محمدرضا رحیمی ،معاون سابق خود عباسی را به عنوان رییس دفترش منصوب کرده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.046 seconds.